تبلیغات
تجارب آموزشی و فنون معلمی - «12فقره ازبدترین کارهایی که یک معلم می تواند درکلاس انجام دهد»

«12فقره ازبدترین کارهایی که یک معلم می تواند درکلاس انجام دهد»

تاریخ:شنبه 8 بهمن 1390-01:35 ق.ظ

1- پرهیز از لبخندزدن و رفتار مهربانانه با شاگردان:

اگر مجبورید كه سال تحصیلی را علیرغم میل باطنی خود در كلاسی یا مدرسه ای با سختی آغاز كنید این مساله نباید به دانش آموزان القا شود.

2- دوست شدن با شاگردان وقتی که در کلاس هستید:

رفتار دوستانه لازمه ی تدریس موفق در كلاس است اما دوستی با شاگردان یك بده بستان پایاپای را می طلبد كه این برای یك معلم صورت خوشی نخواهد داشت و شما را در شرایط سختی قرار خواهد داد.

3- توقف درس و درگیر كردن دانش آموزان به مسائل كم اهمیت:

هنگامی كه دانش آموزان روی مسایل كم اهمیت با هم در گیر می شوند دیگر جایی برای رقابت سالم باقی نخواهد ماند.

4- تحقیر دانش آموزان و وادار آنان به كاری كه شما از او می خواهید:

تحقیر تکنیک فوق العاده وحشتناک وزشتی است که یک معلم می تواندانجام دهد. ممکن است به قدری ناراحت وعصبانی شوند تادر جستجوی راه هایی برای تلافی کردن برآیند و این اعتماد آنان را به شما كم خواهد كرد.

5- فریاد زدن در كلاس:

وقتی فریادمی کشید شما مبارزه را باخته اید. این بدان معنا نیست که شما نباید گاهگاهی صدای خود را بلند کنید. اما معلمانی که مکرراً فریاد می زنند هرگز نخواهند توانست كلاس خود را به خوبی اداره كنند.

6- برخورد متفاوت با شاگردان:

عدالت در كلاس از اهم موضوعات تدریس و كلاسداریست. سعی كنید در كلاس نسبت به همه ی دانش آموزان نظر یكسان و عدالت محور داشته باشید هستیدوکودکانی وجود دارند که شما آن ها رابیش از دیگران دوست دارید اما باید سعی کنید هرگز این حالت درکلاس رخ ندهد.همه ی دانش آموزان را یکسان صدا بزنید. مجازات شاگردانی راکه دوست دارید کاهش ندهید

7- وضع قوانینی که اساساً ناعادلانه هستند:

بعضی وقت هاقوانین خود به خود می توانندشمارادرموقعیت های بدی قراردهند، مثلاً، اگر یک معلم قانونی وضع کند که براساس آن پس از زنگ هیچ کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد این قانون می تواند یک موقعیت مشکلی راایجاد کند حال اگریک شاگرددلیل منطقی داشته باشد چه می شود؟ از این گونه موقعیت ها باید به شدت پرهیز کرد.

8- سپردن كنترل خود به دست شاگردان:

هرتصمیمی درکلاس باید به دلایلی توسط شخص شما اتخاذ شود. به طور مثال شاگردان سعی می کنند ازدست امتحان رهاشوند.اما شمانباید بگذارید كه چنین اتفاقی بیافتد مگر اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد.اگر شما به همه ی تقاضا ها جواب مثبت دهید وتسلیم شوید به راحتی کنترل کلاس را از دست خواهید داد.

9- غیبت و شكوه از همكاران و معلمان دیگر نزد دانش آموزان:

اغلب اتفاق می افتدکه شمامطالبی رااز شاگردان می شنوید درباره ی معلمانی که فکر می کنید تدریس خوبی ندارند اما شما باید ازبحث دراین مورد پرهیزکنید وایده های خود را به خود معلمان یا به مدیر انتقال دهید.آنچه که به شاگردانتان می گویید محرمانه نیست و پخش می شود.

10- نمره دادن بدون استدلال منطقی:

اطمینان حاصل کنید که قوانین هماهنگی برای نمره دادن دارید.اجازه ندهید شاگردان پس ازپایان کلاس جهت گرفتن نمره کامل شمارا به چالش بکشند زیرا این کارمشوق لازم (انگیزه لازم) رابرای انجام دادن کاری به موقع ازبین می برد. هنگام نمره دادن به تکالیف ازشیوه های عینی استفاده کنید این کاربه شما کمک می کند که دلایل منطقی برای نمرات دانش آموزان داشته باشید.

11- رفتن به كلاس بدون طرح درس و برنامه ی قبلی:

در حقیقت بهترین شیوه برای انجام تدریس شروع آن درذهن وسپس مروری برشیوه های گوناگون تدریس جهت گرفتن اطلاعات لازم می باشد. این کارفقط باداشتن طرح درس قبل ازکلاس انجام پذیر است.

12- استفاده از یك شیوه ی تكراری تدریس:

دانش آموزان این حالت راکسل کننده وخسته کننده می یابند به علاوه شمااحتمالاً دانش آموزانی را که می توانند از دیگرشیوه های تدریس بهره ببرند محروم می کنید.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
foot pain epsom salt
چهارشنبه 14 تیر 1396 11:22 ب.ظ
We're a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your website provided us with valuable info to work on. You've done an impressive job and our entire group can be
grateful to you.
http://olamaysede.mihanblog.com/post/6
شنبه 10 تیر 1396 06:05 ق.ظ
Pretty! This has been an incredibly wonderful article.
Many thanks for supplying these details.
نسیم عبداللهی
یکشنبه 9 بهمن 1390 12:08 ق.ظ
مطالب جالب و بسیار آموزنده ای بود ....ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo